#PUHURAHASTA -KAMPANJASSA KYSYTÄÄN, KUKA PÄÄTTÄÄ MITÄ OSTAT?

 

Yksi Sitran nimeämistä yhteiskunnallisista megatrendeistä on kestävyyskriisin kärjistyminen entisestään. Aikamme suurin haaste on löytää ratkaisu luonnonresurssien käytön ja päästöjen irtikytkennälle talouskasvusta ja koetusta hyvinvoinnista. Kaikkein haastavinta on muuttaa ihmisten käyttäytymistä ja mielen malleja. Global Money Weekin yhteyteen ajoittuva #puhurahasta -kampanja (25.–29.3.) herättelee nuoria pohtimaan omaa kuluttamistaan.

Koko ympäröivä maailma viestii meille ja vaikuttaa kuluttamiseemme. Päätöksiä kuluttaa tehdään tiedostaen ja tiedostamatta ihmisen koko elämänkaaren ajan, mutta pohja kulutustottumuksille luodaan jo vaikutusalttiissa nuoruudessa. Nuoret tekevät yhä enemmän kulutuspäätöksiä yhä nuoremmalla iällä. Nuoriin ja heidän kulutuskäyttäytymiseensä vaikuttavat niin perhe, ystävät, eettiset arvot, sosiaalinen media ja internet kuin mainontakin. Kuka siis oikeastaan tekee päätökset siitä, mitä me tarvitsemme ja mitä ostamme?

#puhurahasta -kampanja 2019 tarkastelee, millaisena kulutus- ja luottoyhteiskunta nuorille näyttäytyy. Siinä nostetaan esiin sosiaalisen ja fyysisen ympäristön kuluttamiselle luoma paine, ostohuuma, säästämisen tärkeys sekä vastuullinen kuluttaminen

 

MATERIAALIT

 

Kampanjan runkona toimii Krista Hannulan lyhytelokuva, jota tähdittävät nuoret somevaikuttajat. Elokuvan on tuottanut Character House Oy. Lyhytelokuva julkaistaan Mun talouden Youtube-kanavalla maanantaina 25.3. Jaa videota eteenpäin somessa tunnuksella: #puhurahasta.

 

Lisätietoja kampanjasta:
Ville Kujanpää
050 591 6252
ville.kujanpaa(at)setlementti.fi

 

YHTEISTYÖSSÄ

Suomen Setlementtiliitto, Marthaförbundet, Character House ja MLL:n Nuortennetti

Jaa somessa >>
Share on Facebook

Facebook

Tweet about this on Twitter

Twitter